Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Jak ograniczyć słodycze w diecie dziecka?

Spożywanie dużej ilości słodyczy może być szkodliwe zarówno dla dorosłych, jak i dzieci. Przyzwyczajenie do słodkiego od najmłodszych lat może prowadzić do przykrych konsekwencji. Jak ograniczyć cukier w diecie dziecka? Jak zmniejszyć apetyt na słodycze? Poniżej znajdziecie kilka porad.

Jedzenie zbyt dużej ilości słodyczy przez dzieci może negatywnie odbijać się na ich zdrowiu. Nadmiar cukru może prowadzić do otyłości, próchnicy na zębach czy do chorób układu pokarmowego. Konsekwencje nieprawidłowej diety mogą ukazywać się dopiero po pewnym czasie. Musimy zadbać o to, by nie przyzwyczajać dziecka do spożywania słodkości. Nie oznacza to, że powinniśmy całkowicie z tego zrezygnować. Wystarczy, że zmniejszymy apetyt dziecka na słodycze i wprowadzimy odpowiednią dietę.

Jak ograniczać cukier?

Oczywiście niewielkie ilości cukru są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Chodzi szczególnie o cukry złożone. Jednak musimy ograniczyć ich spożywanie. Unikajmy zatem napojów gazowanych, które zawierają duże ilości cukrów prostych, barwników oraz konserwantów. Najlepiej jeśli całkowicie wyeliminujecie je z diety dziecka. Zamiast tego możemy samodzielnie przygotowywać soki z wyciskanych owoców lub tworzyć smaczne i pożywne koktajle.

Jeśli macie taką możliwość, spróbujcie ograniczać zabieranie dziecka do sklepu. Niestety w sklepie słodycze umieszczane są często na wysokości wzroku dziecka. Nie zawsze jesteśmy w stanie odeprzeć prośby dziecka. Jednak w ten sposób sprawiamy, że każde kolejne zakupy będą wyglądały podobnie.

Jednym z podstawowych błędów popełnianym przez rodziców jest nagradzanie dziecka słodyczami. Niestety w ten sposób przyzwyczajamy dziecko do spożywania słodyczy i zaczynają one myśleć, że te produkty są bardziej wartościowe niż inne posiłki. Znajdź inne rozwiązanie na nagradzanie swojej pociechy – miłe słowo, przytulnie czy mała zabawka powinny być wystarczające.

Na deser oferujcie owoce. To zdecydowanie zdrowsza pozycja, zawierająca mnóstwo witamin i innych składników odżywczych. Oczywiście możecie urozmaicać nieco ten posiłek. Możecie dodać do owoców niewielką ilość lodów lub zrobić sałatkę owocową z dodatkiem słodkiego syropu.

Pamiętajcie, aby nigdy nie zastępować nie zjedzonego posiłku słodyczami. W sytuacji, gdy dziecko nie chce zjeść obiadu czy kolacji, nie dawajcie im w zamian słodyczy czy innych produktów o wysokiej zawartości cukru. Może to powodować bardzo zły nawyk u dziecka.

Zmniejsz apetyt dziecka na słodycze

Aby zmniejszyć apetyt dziecka na słodycze powinniśmy zadbać o to, by w domu nie pojawiały się ciastka, cukierki i inne słodkości. W zamian dziecko powinno posiadać łatwy dostęp do zdrowych przekąsek, takich jak orzechy, warzywa, owoce czy pestki dyni czy słonecznika.
Warto zadbać, aby dieta dziecka była zbilansowana. Wszystkie posiłki w ciągu dnia powinny być podawanie regularnie. W ten sposób dziecko nie będzie odczuwało głodu i chęci spożywania czegoś słodkiego.

Artykuł przygotowany przez
Artykuł przygotowany przez http://lencia.pl – wszystko, czego potrzebuje Twoje dziecko
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *